دکتر علیرضا بخشایی کیا / جراحی بینی / جراحی بینی برای چه افرادی مناسب است؟
مدت زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

جراحی بینی برای چه افرادی مناسب است؟

آیا از شکل یا اندازه بینی خود ناراضی هستید و می خواهید در ظاهر خود تغییری ایجاد کنید؟ شاید شما مشکلات سینوسی دارید و جراحی بینی می تواند به شما تسکین دهد. برای اینکه بفهمید جزو افراد مناسب برای جراحی بینی یا رینوپلاستی هستید، باید با بهترین جراح بینی صحبت کنید.

هر کسی که بخواهد جراحی زیبایی بینی انجام دهد ممکن است کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی نباشد. برای این نوع جراحی شرایطی لازم است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که افراد مناسب برای جراحی بینی چه کسانی هستند؟ 

جراحی زیبایی بینی

سالانه بیش از  200000 عمل بینی صورت می گیرد. در سطح جهانی، رینوپلاستی به عنوان یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیک شناخته می شود. در بسیاری از کشورها، بینی کوچک و نرم به عنوان یک ایده آل برای زیبایی در نظر گرفته می شود و بسیاری از زنان را به دنبال جراحی زیبایی بینی سوق می دهد. با این حال، جراحی بینی در بین مردانی که به دنبال تغییر ظاهر خود یا اصلاح مشکلات سینوسی هستند نیز رایج است.

از انواع روش های جراحی بینی می توان برای تغییر هر یک از موارد زیر استفاده کرد:

  • سوراخ های بینی نامتقارن
  • پل های بینی پهن
  • سوراخ های بینی بزرگ یا آنهایی که به سمت بالا و خارج هستند
  • بینی های قلاب دار یا بینی با قوز یا برآمدگی
  • بینی های بسیار بزرگ
  • بینی هایی که از نوک بیرون می آیند یا روی لب بالا آویزان می شوند
  • جراحی بینی طبی
کاندید مناسب عمل بینی

لازم به ذکر است که جراحی بینی فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در بسیاری از موارد جنبه درمانی نیز دارد. برخی از افراد در صورتی که دچار ضربه به صورت، شکستگی بینی یا حمله حیوان شده باشند، ممکن است نیاز به جراحی بینی داشته باشند. برخی دیگر ممکن است با انحراف سپتوم یا مشکل ساختار داخلی دیگری که تنفس را دشوار می کند، متولد شده باشند، که در این صورت ممکن است نیاز به جراحی بینی داشته باشند.

افراد مناسب جراحی بینی

پس از انجام معاینات لازم تصمیم گرفته می شود افرادی که برای جراحی بینی مناسب هستند عمل شوند. کسانی که برای جراحی بینی مناسب هستند را می توان به شرح زیر خلاصه کرد.

  • افرادی که مشکل سلامتی ندارند.
  • اشخاصی که ناهنجاری های بینی دارند.
  • افرادی که از نظر روانی تحت تأثیر ناهنجاری بینی قرار دارند.
  • اشخاصی که انتظارات خیالی از زیبایی بینی ندارند.
  • افراد بالای 18 سال.
  • کسانی که مشکل روانی ندارند.
  • افرادی که  ناهنجاری های بینی دارند.
  • اشخاص غیر سیگاری و یا افرادی که می توانند در بازه  قبل و بعد جراحی سیگار نکشند

آیا شما کاندیدای خوبی هستید؟

اشخاصی که به فکر انجام جراحی بینی می افتند ممکن است با خود فک کنند که آیا جزو افراد مناسب برای جراحی بینی قرار میگیرند یا خیر.

در این راستا می توانیم بگوییم متقاضیانی جزو افراد مناسب برای جراحی بینی به حساب می آیند که برای جراحی بینی انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتایج خود دارند. در این راستا نکته حائز اهمیت این است که مشاوره هایی قبل از انجام جراحی با متخصص جراح بینی خود انجام دهید تا بفهمید بینی جدید شما پس از جراحی به چه شکل خواهد شد و چگونه روی صورت شما قرار می گیرد.

شماره-تماس--دکتر-بخشایی-کیا

اگر به دلایل صرفاً زیبایی بینی را عمل می کنید، دکتر علیرضا بخشایی کیا  ممکن است از شما سؤالاتی بپرسد تا مطمئن شود از مشکلاتی مانند انواع بیماری های خطرناک  یا اضطراب رنج نمی برید. او ممکن است از شما بخواهد که با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید تا مطمئن شوید که در مورد اینکه عمل بینی چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند برای تغییر زندگی شما انجام دهد، مطمئن هستید.

برای جراحی بینی باید از سلامت نسبتا خوبی برخوردار باشید، زیرا تحت بیهوشی قرار خواهید گرفت. همچنین باید مکانی آرام و باثبات برای دوران نقاهت و ریکاوری داشته باشید، در صورت لزوم از محل کار خود مرخصی داشته باشید و در حالت ایده آل، یک سیستم حمایتی از افرادی داشته باشید که می توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که دستورات پزشک را دنبال می کنید.

سوالات متداول کاندیدا مناسب جراحی بینی

سخن پایانی

برای انجام عمل بینی باید از سلامت خوبی برخوردار باشید. هنگامی که برای مشاوره اولیه به جراح بینی مراجعه می کنید، باید داروهایی را که مصرف می کنید، در صورت داشتن شرایط قبلی مانند آسم و اگر آلرژی دارید، با جراح خود مطرح کنید. لازم به ذکر است که این بدان معنا نیست که اگر آلرژی دارید، مبتلا به آسم هستید یا دارو مصرف می کنید، در کل از سلامتی خوبی برخوردار نیستید.

در این راستا می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بینی و تعیین اینکه آیا جزو افراد مناسب برای جراحی بینی هستید یا خیر، با دکتر علیرضا بخشایی کیا  با شماره 021-22179440 | 021-22179317 تماس بگیرید، یا با درخواست وقت ملاقات به صورت آنلاین، وقت مشاوره بگیرید.

مشاوره-آنلاین-دکتر-بخشایی-کیا

بیشتر بخوانید => 12 مورد از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکتر علیرضا بخشایی کیا

دکتر علیرضا بخشایی کیا، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران رتبه برتر بورد تخصصی جراحی عمومی سال 1386 رتبه برتر بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک در سال 1390 عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات مرتبط

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب عمل بینی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچند که در بسیاری از موارد، مناسب‌ترین سن برای جراحی بینی پس از رشد کامل استخوان‌ها و غضروف‌های بینی است....

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

عمل انحراف بینی یک روش جراحی ست که برای اصلاح شکل و ساختار بینی استفاده می‌شود. انحراف بینی به علت عوامل وراثتی، ضربه، عفونت یا تغییرات توسعه‌ای در بینی ایجاد شود. این...

عمل بینی استخوانی + نحوه انجام جراحی

عمل بینی استخوانی + نحوه انجام جراحی

عمل بینی استخوانی، یک روش جراحی است که برای تغییر شکل و اصلاح بینی با استفاده از جراحی در بخش‌های استخوانی بینی انجام می‌شود. این عمل برای بهبود عملکرد تنفسی و اصلاح...

تزریق کورتون به بینی درد دارد؟

تزریق کورتون به بینی درد دارد؟

تزریق کورتون به بینی بعد از جراحی یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای از بین بردن تورم بینی است. خوب است بدانید که تزریق کورتون بیش تر برای دماغ های گوشتی انجام می...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *