دکتر علیرضا بخشایی کیا / جراحی زیبایی صورت / عمل لیفت پیشانی چیست و چگونه انجام می شود؟
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

عمل لیفت پیشانی چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از جراحی های رایج زیبایی، عمل لیفت پیشانی می باشد. اگر ابروهای افتاده دارید و یا دارای چین های عمیق افقی برروی پیشونی، یا چین های عمودی بین ابروها هستید می توانید اقدام به جراحی لیفت پیشونی و ابرو نمایید و از داشتن چهره ای زیبا و شاداب لذت ببرید. باید توجه داشته باشید که مهارت جراح در انجام این جراحی بسیار مهم است به همین دلیل باید در انتخاب جراح خود دقت کنید.

در این مقاله در رابطه با روش های مختلف انجام عمل لیفت پیشونی و ابرو اطلاعات مهمی کسب خواهید کرد. با ما همراه باشید.

عمل لیفت پیشانی

لیفت پیشانی چیست؟

عمل لیفت پیشانی را می توان مهم ترین اقدام برای جوانسازی صورت دانست. بسیاری از افراد به لیفت پیشانی، لیفت ابرو نیز می گویند. چرا که با بالا کشیده شدن پیشانی، ابروها نیز به حالت جوان و با طراوت خود بر می گردند و افتادگی آن ها تا حد زیادی از بین می رود.

محبوب ترین حالت برای ابروها را می توان حالت کمانی و غیر خطی در نظر گرفت. با این حال، در پی افزایش سن و تاثیر عوامل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی، مصرف دخانیات و … شکل ابروها به صورت افقی در آمده و حالت کمانی آن از بین می رود.

در این مقاله خواهید خواند:

  • بهترین کاندیداهای عمل لیفت پیشانی و ابرو چه کسانی هستند؟
  • مهم ترین روش های انجام عمل لیفت ابرو و پیشانی کدامند؟

چه کسانی باید لیفت پیشانی انجام دهند؟

همه ی افرادی که خواهان بهبود وضعیت ابروها و پیشونی خود هستند، می توانند از مزایای عمل لیفت پیشونی و ابرو بهره مند شده و در جهت بهبود چهره ی خود تلاش کنند.

از میان این افراد می توان به بهترین داوطلبان انجام این عمل اشاره نمود، یعنی افرادی که:

  • چین و چروک های عمیقی بر روی بخش بالایی صورت آن ها وجود دارد. از میان مهم ترین انواع چین و چروک که از بین بردن آن ها می تواند انگیزه ی اصلی افراد برای انجام عمل لیفت پیشونی باشد، می توان به چروک های عمودی در قسمت پیشانی و چروک های افقی در قسمت های بالایی بینی و ابرو اشاره کرد.
  • پوست اضافی در قسمت پیشانی و بالای ابروهایشان وجود دارد.
  • از داشتن توده های چربی تجمع یافته در این قسمت ها ناراضی هستند.
  • افتادگی پلک دارند؛ علاوه بر جراحی بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک، می توان از عمل لیفت پیشانی هم برای از بین بردن افتادگی پلک استفاده کرد.

شرایط انجام عمل لیفت پیشانی چیست؟

برخی از شرایط برای انجام عمل لیفت پیشانی وجود دارند که نباید آن ها را فراموش کنید. مهم ترین شرایط موثر بر روی نتیجه ی این عمل را می توان موارد زیر دانست:

  • داشتن انتظارات واقع بینانه از عمل
  • دارا بودن شرایط سلامت عمومی
  • عدم مصرف دخانیات

انواع لیفت پیشانی را می شناسید؟

برای انجام لیفت پیشانی روش های مختلفی وجود دارد که جراح با توجه به ارتفاع پیشانی و وضعیت صورت بیمار از آن ها استفاده می نماید (در این جا منظور از پیشانی بلند، پیشانی بلند تر از 6 سانتی متر و پیشانی کوتاه، پیشانی کمتر از 6 سانتی متر است).

مهم ترین روش های انجام عمل لیفت پیشانی، موارد زیر هستند:

  • لیفت پیشونی به صورت باز
  • لیفت پیشونی اندوسکوپیک

در ادامه به بررسی هر یک از انواع لیفت پیشونی خواهیم پرداخت.

لیفت پیشانی به صورت باز

در صورتی که بنا به تشخیص جراح زیبایی لازم باشد که لیفت پیشونی و ابروهای شما به روش باز (open) انجام شود، بهتر است ابتدا تصوری درست از روند این عمل داشته باشید. به همین دلیل می توانید در ادامه با روش انجام عمل لیفت پیشانی به صورت باز آشنا شوید.

برای انجام جراحی لیفت پیشانی به روش باز، برشی سراسری بر روی پیشانی زده می شود. البته لازم به ذکر است که هدف اصلی جراح این است که این برش را تا حد امکان نامحسوس نگه داشته و آن را زیر خط رویش مو یا زیر چروک های افقی پیشانی مخفی کند.

لیفت پیشانی باز

لیفت اندوسکوپیک پیشونی و ابرو

همان طور که از نام آن مشخص است، لیفت پیشانی به روش اندوسکوپیک یعنی استفاده از اندوسکوپ در روند جراحی.

اندوسکوپ وسیله ای بسیار کوچک و ظریف است که با استفاده از آن جراح می تواند اندازه ی برش ها را تا حد امکان کاهش دهد.

اندوسکوپ یک لوله ی بسیار باریک است که به سر آن یک دوربین متصل می باشد و از طریق آن دوربین، جراح می تواند تصویر داخل بافت مورد نظر را روی نمایشگر دیده و با دقت بسیار بالایی به ترمیم آن بخش بپردازد.

تاثیر خط رویش مو بر روی روش انجام لیفت

برش های عمل لیفت پیشانی می توانند با توجه به طول پیشانی فرد و محل رویش مو متفاوت باشند:

عمل لیفت پیشانی های بلند

برای افراد با پیشونی بلند، بهترین تکنیک لیفت از طریق برش Hairline یا خط رویش مو است. به محل اتصال قسمت مودار سر و پوست بدون موی پیشانی، خط رویش مو گفته می شود. در این حالت، پوست اضافه ی پیشونی برداشته شده و همزمان لیفت ابرو هم انجام می شود .

عمل لیفت پیشانی های کوتاه

در پیشونی های کوتاه که دارای چین و چروک ناشی از اخم ابروها هستند، روش برش کرونال دوطرفه (برش داخل موی جلوی سر) و یا روش اندوسکوپیک مناسب ترین راه ها برای لیفت می باشند که با کمک دوربین و ایجاد برش هایی کوچک در محل رویش مو، آثار اخم را از بین می برند و عضلات زیر پوست را به وضعیت مناسب خود بر می گردانند.

همچنین در بسیاری از مواقع، پوست اضافه ی پیشانی یا قسمتی از آن برداشته می شود و چین ها و خطوط های قابل مشاهده پیشانی اصلاح می شوند. این اقدام باعث لیفت ابرو و از بین رفتن دائمی چروک های پیشانی می گردد.

روش دیگر برای لیفت پیشونی های کوتاه کوتاه، لیفت تمپورال شقیقه می باشد و مناسب برای افرادی است که چین و چروک بین ابرو ندارند و فقط افتادگی دم ابرو را تجربه می کنند.

لیفت شقیقه با ایجاد برش در محل رویش مو در این بخش ها انجام شده ودر واقع همان لیفت ابرو است و تاثیر چندانی نخواهد داشت.

مراقبت های بعد از لیفت پیشانی

  • پس از جراحی پیشانی چسب زده می شود و یک بانداژ شل جهت کاهش تورم و کبودی انجام می گردد.
  • در صورت لزوم، لوله ی نازکی جهت خروج خون و مایعاتی که زیر پوست جمع می شود، کار گذاشته خواهد شد.
  • امکان دارد بهبود زخم های اولیه لیفت پیشانی بین 6 تا 10 روز طول بکشد. پس از آن، بخیه ها و کلیپس ها توسط جراح برداشته می شود و فرد فعالیت روزانه خود را می تواند از سر بگیرد.
  • استفاده از مواد آرایشی برای محو کردن کبودی باقیمانده تا بهبودی کامل بلامانع است.
  • چند هفته طول خواهد کشید تا تورم به طور کامل از بین برود.
  • شکل گرفتن خطوط جراحی و نمایان شدن نتیجه ی نهایی این عمل هم می تواند چندین ماه طول بکشد.

چگونه باید بهترین جراح لیفت پیشانی را انتخاب کرد؟

برای انجام این انتخاب باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید چرا که اهمیت مهارت، تسلط و تجربه ی جراح بر روی نتیجه ای که از عمل لیفت پیشانی دریافت می کنید، تاثیر مستقیم دارد.

برای گرفتن وقت مشاوره پیش از جراحی و آگاهی از این که آیا داوطلب خوبی برای انجام عمل لیفت پیشونی هستید یا خیر، می توانید با مطب دکتر علیرضا بخشایی کیا، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران و عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران (ISPAS) تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دکتر علیرضا بخشایی کیا

دکتر علیرضا بخشایی کیا، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران رتبه برتر بورد تخصصی جراحی عمومی سال 1386 رتبه برتر بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک در سال 1390 عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات مرتبط

هزینه تزریق چربی به صورت

هزینه تزریق چربی به صورت

هزینه تزریق چربی به صورت، بستگی به عوامل متعددی دارد که میزان قیمت قابل پرداخت را تعیین می کند. پیچیدگی، زمان مورد نیاز و تکنیک های مورد استفاده تعدادی از عواملی هستند...

همه چیز در مورد تزریق چربی به صورت

همه چیز در مورد تزریق چربی به صورت

زیبایی چهره یک موضوع بسیار مهمی است که در بین عموم چه خانم ها چه آقایان از اهمیت بالایی برخوردار است. البته لازم به ذکر است که با توجه به تحقیقات انجام شده میزان زیباتر...

همه چیز درباره تزریق چربی به دست

همه چیز درباره تزریق چربی به دست

آیا شما با روش تزریق چربی به دست آشنایی دارید؟ در روش تزریق چربی به دستان  از چربی های جدا شده از بدن خود فرد استفاده می شود و بعد از انجام فرآوری، چربی ها در محل...

نحوه لیفت صورت

نحوه لیفت صورت

لیفت صورت ازجراحی های زیبایی می باشد، این جراحی جهت کاهش علایم پیری پوست و شل شدن پوست می باشد. در جراحی لیفت علاوه بر رفع شل شدگی پوست، چین و چروک نیز برطرف می شود. در...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *