دکتر علیرضا بخشایی کیا / جراحی بینی / عمل سرپایی ترمیم بینی
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

عمل سرپایی ترمیم بینی

جراحی ترمیم بینی یک عمل نسبتاً ایمن و آسان است، اما بهبودی آن ممکن است مدتی طول بکشد. نوک بینی شما بسیار حساس است و می تواند ماه ها بی حس و متورم بماند. ممکن است طی چند هفته به طور کامل بهبود پیدا کنید، اما برخی از اثرات ممکن است برای ماه‌ها باقی بمانند. ممکن است یک سال تمام طول بکشد تا بتوانید نتیجه نهایی جراحی خود را کاملاً درک کنید.

درصد موفقیت عمل بینی بسیار بالاست. در حالتی می توان گفت جراحی بینی موفقیت آمیز نبوده است که:

  1. نتیجه عمل بینی با نتیجه دلخواه فرد مغایرت داشته باشد.
  2. با انجام جراحی بینی برای فرد مشکلات تنفسی ایجاد شده باشد.

در هر یک از این دو حالت باید جراحی ترمیم انجام شود. البته در صورتی که میزان تغییرات مورد نیاز بر روی بینی کم و محدود باشد، می توان با بهره گیری از روش هایی مانند تزریق ژل به بینی یا سوهان کشیدن آن تغییرات بسیار جزئی بر روی این عضو صورت ایجاد نمود و اصطلاحا ترمیم عمل شده در مطب انجام داد.

تمرکز این مقاله بر روی جراحی بینی ترمیمی است اما در مورد روش های ترمیم بینی فوری نیز توضیحاتی ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر رضایت خانم جوان از نتجه عمل ترمیم بینی را می بنیید. این فرد توسط دکتر علیرضا بخشایی کیا، بهترین جراح بینی در تهران تحت جراحی ترمیمی بینی قرار گرفته اند.

 

عمل ترمیم بینی چیست؟

جراحی ترمیمی عملی است که در طی آن بسیاری از مشکلاتی که در جریان جراحی اولیه ایجاد شده اند، رفع می گردند. به همین دلیل به آن جراحی بینی ثانویه نیز گفته می شود.

جراحی ترمیمی بینی چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزایایی که می توان برای عمل ترمیمی نام برد، موارد زیر هستند:

رفع اختلالات تنفسی که با انجام عمل بینی ایجاد شده است.

گاهی اوقات و در بعضی موارد، تنفس افراد بعد از انجام جراحی اولیه صدادار می شود؛ این عارضه به دلیل بروز مشکلات ساختاری در بخش تیغه ی بینی است. در طی جراحی ترمیمی این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

برطرف کردن برخی از مشکلات ظاهری بینی که طی جراحی اولیه برطرف نشده اند.

رفع عدم قرینگی سوراخ های بینی و قوز روی بینی هم یکی از مهم ترین اهداف از انجام عمل ثانویه است. ممکن است این مشکلات از ابتدا بر روی بینی وجود داشته باشند و یا این که بعد از انجام جراحی بینی به وجود بیایند.

کوچک تر کردن سایز بینی

در مواردی که سایز بینی به اندازه متناسبی نرسیده باشد، جراح با انجام عمل ترمیمی سایز آن را کوچک تر می کنند.

اصلاح افتادگی نوک بینی بعد از عمل

اگر بعد از جراحی اولیه نوک بینی افتادگی پیدا کند می توان با جراحی ترمیمی آن را برطرف کرد. این مشکل در گذشته به میزان زیادی برای بینی های گوشتی اتفاق می افتاد ولی در حال حاضر با پیشرفت روش های انجام جراحی بینی، این عارضه به مسئله ای نادر تبدیل شده است.

البته باید بدانید که تاثیر انتخاب درست جراح بینی در نتیجه ی عمل بینی گوشتی بیش از هر چیزی بر روی نتیجه عمل و نیاز یا عدم نیاز به انجام جراحی ترمیم بینی موثر است.

ترمیم بینی سربالا

بینی هایی که نوک آن ها بیش از اندازه سر بالا شده و شکل خوکی پیدا کرده اند، در جراحی ترمیمی اصلاح می شوند. البته نباید تیغه ی بینی بیش از اندازه کوتاه شده باشد. وگرنه در این حالت امکان ترمیم وجود ندارد.

اصلاح فرم نوک بینی

بینی هایی که بعد از انجام رینوپلاستی نوک شان بیش از حد گرد و کوفته ای شده باشد نیز قابل ترمیم هستند. به طور کلی همه ی مشکلات ایجاد شده برای نوک بینی را می توان در طی عمل ترمیم برطرف کرد.

ترمیم بینی

 

ترمیم بینی بدون جراحی

ترمیم عمل شده در مطب را می توان به دو روش مختلف انجام داد که در ادامه توضیحات لازم در رابطه با هر یک از آن ها را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد:

ترمیم بینی با ژل

یکی از راه های ترمیم و از بین بردن مشکلات جزئی بینی را می توان تزریق ژل به بینی دانست. این اقدام امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است ولی باید این نکته را در نظر داشت که مدت ماندگاری تزریق ژل بینی تنها در حدود شش ماه است و نمی توان از آن به عنوان روشی دائمی برای از رفع مشکلات بینی یاد کرد.

تزریق ژل برای گودی بینی و قرینه سازی سوراخ بینی با ژل عباراتی هستند که در این روزها توسط بسیاری از افراد جستجو می شود و نمی توان از تاثیر تبلیغات بر روی رونق گرفتن این اقدامات غیر دائمی صرف نظر نمود.

سوهان کشیدن بینی

استفاده از سوهان برای ترمیم مشکلاتی همچون ناهمواری یا قوز بینی هم یکی دیگر از روش های ترمیم بدون جراحی است. این اقدام نمی تواند برای برظرف کردن مشکلات کلی و گسترده ی بینی بعد از رینوپلاستی مفید واقع شود و به همین دلیل اولویت برای ترمیم، انجام جراحی ترمیمی است.

بهترین زمان عمل ترمیم بینی

جراحان بینی بهترین زمان برای عمل ترمیمی را یک سال بعد از جراحی اولیه می دانند. زیرا که در یک سال اولیه، بینی حساسیت زیادی دارد و نمی توان پیش از ترمیم زخم های ناشی از جراحی اولیه مجدداً جراحی را انجام داد.

از سوی دیگر نیز نتیجه نهایی جراحی بینی بعد از یک سال آشکار می شود. به همین دلیل توصیه می شود این مدت زمان را صبوری کنید تا بعد از مشاهده نتیجه نهایی، در خصوص انجام یا عدم انجام جراحی ترمیمی تصمیم قطعی بگیرید.

مراقبت های بعد از عمل ترمیمی بینی

باید بدانید که مراقبت های بعد از عمل ترمیم بسیار بیشتر از اقدامات بعد از جراحی اولیه بینی از اهمیت برخوردارند. چرا که در حالتی که بینی دو بار عمل شده باشد، از حالات دیگر آسیب پذیرتر است و باید بیشتر از هر زمانی از آن محافظت کرد.

مهم ترین اقداماتی که باید بعد از جراحی ترمیم انجام دهید از قرار زیر است:

  • استفاده از کمپرس سرد و گرم برای کاهش میزان کبودی و تورم: دو روز اول بعد از عمل بینی از کمپرس سرد استفاده کنید ولی در روز های سوم و چهارم بعد از جراحی از کمپرس های گرم استفاده کنید. در طول روز چند مرتبه و در هر نوبت 20 دقیقه کمپرس را روی نواحی اطراف بینی و روی کبودی ها قرار دهید.
  • نحوه خوابیدن بعد از جراحی: به طور طاق باز و روی کمر بخوابید. دو بالش را زیر سر بگذارید تا میزان خونریزی کاهش پیدا کند.
  • هرگز در حال خوابیده گوش موبایل تان را در برابر صورت تان نگیرید. زیرا احتمال سقوط گوشی روی صورت تان وجود دارد.
  • سرتان را به مدت طولانی به سمت جلو و پایین خم نکنید.
  • استفاده از آب آناناس و کرفس به بهبودی محل کبودی کمک خواهد کرد.
  • چسب زدن به بینی یکی از مراقبت های ضروری است که دو فایده مهم دارد. اول این که به دیگرانی که نمی دانند شما جراحی بینی داشته اید به نوعی هشدار می دهید که فاصله شان را با شما حفظ کنند. در نتیجه احتمال آسیب دیدگی و وارد آمدن ضربه به بینی تان کاهش پیدا می کند. دومین فایده چسب زدن به بینی بعد از عمل این است که مدت زمان رفع تورم بینی را کاهش می دهید. در واقع چسب زدن از جمله راهکارهایی است که می توانید با انجام آن دوره بهبودی تورم بینی را کوتاه کنید.

هزینه ترمیم بینی عمل شده

مهم ترین عاملی که می تواند شما را به انجام جراحی های زیبایی مخصوصا جراحی بینی تشویق کند یا شما را از انجام آن منصرف کند، هزینه عمل است.

هزینه ترمیم بیشتر از هزینه جراحی بینی اولیه است. چون همان طور که از نام آن مشخص است، عمل ترمیمی با هدف رفع مشکلات گسترده ای انجام می شود که در طول جراحی بینی اول برای این بخش از صورت فرد ایجاد شده اند.

بهترین جراح بینی استخوانی

بهترین جراح ترمیمی بینی در تهران کیست؟

به دلیل حساسیت ویژه ای که عمل ترمیمی بینی دارد توصیه می کنیم که پیش از انجام آن با بهترین جراح بینی مشورت کنید. در نهایت بعد از دریافت مشاوره و آگاهی دقیق در خصوص این نوع جراحی برای انجام آن اقدام کنید.

مهم ترین نکته ای که باید در زمینه جراحی ترمیم مورد توجه داشته باشید این است که جراح باید توانمندی و مهارت زیادی در انجام این نوع عمل داشته باشد. در این صورت می توان به موفقیت نتیجه جراحی امیدوار بود. دکتر علیرضا بخشایی کیا یکی از بهترین جراحان پلاستیک در این زمینه می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکتر علیرضا بخشایی کیا

دکتر علیرضا بخشایی کیا، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران رتبه برتر بورد تخصصی جراحی عمومی سال 1386 رتبه برتر بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک در سال 1390 عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات مرتبط

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب عمل بینی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچند که در بسیاری از موارد، مناسب‌ترین سن برای جراحی بینی پس از رشد کامل استخوان‌ها و غضروف‌های بینی است....

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

عمل انحراف بینی یک روش جراحی ست که برای اصلاح شکل و ساختار بینی استفاده می‌شود. انحراف بینی به علت عوامل وراثتی، ضربه، عفونت یا تغییرات توسعه‌ای در بینی ایجاد شود. این...

عمل بینی استخوانی + نحوه انجام جراحی

عمل بینی استخوانی + نحوه انجام جراحی

عمل بینی استخوانی، یک روش جراحی است که برای تغییر شکل و اصلاح بینی با استفاده از جراحی در بخش‌های استخوانی بینی انجام می‌شود. این عمل برای بهبود عملکرد تنفسی و اصلاح...

تزریق کورتون به بینی درد دارد؟

تزریق کورتون به بینی درد دارد؟

تزریق کورتون به بینی بعد از جراحی یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای از بین بردن تورم بینی است. خوب است بدانید که تزریق کورتون بیش تر برای دماغ های گوشتی انجام می...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *