مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

زاویه دار کردن فک

داشتن چهره ای با برجستگی های استخوانی می تواند نشانی از تناسب اندام، سلامتی و جوانی باشد. مشخص بودن استخوان های صورت، یکی از مهم ترین ویژگی های یک چهره ی جذاب و متناسب است. خوشبختانه امروزه به دلیل پیشرفت هایی که در زمینه جراحی پلاستیک اتفاق افتاده است، داشتن فک زاویه دار دیگر یک رویا نیست. شما می توانید توضیحات دکتر علیرضا بخشایی کیا ، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران در مورد این موضوع را بشنوید:

زاویه سازی صورت

زاویه دار کردن صورت شامل انجام اقداماتی است که در جهت برجسته تر کردن زوایای استخوانی صورت انجام می گیرند. در این راستا، طرح استخوان های گونه، فک و چانه تغییر می یابد.

زاویه سازی فک

بهره گیری از روش های زاویه سازی فک می تواند در بهبود ظاهر افراد مختلف موثر باشد. از میان این افراد می توان به دو گروه زیر اشاره نمود:

  • افرادی که فک بالایی یا پایینی آن ها با رشد ناکافی مواجه است.
  • آن دسته از اشخاصی که می خواهند با تاکید بر روی برجستگی های استخوان فک، زیبایی و گیرایی چهره خود را بیشتر کنند.

در ادامه به بررسی راه های زاویه سازی صورت خواهیم پرداخت.

قبل و بعد از جراحی پروتز فک

قبل و بعد از جراحی پروتز فک

راه های زاویه دار کردن صورت

به طور کلی، دو روش برای زاویه دار کردن صورت وجود دارد. این دو عبارتند از:

  • روش های جراحی
  • روش های غیر جراحی

زاویه دار کردن فک بدون جراحی

بهره گیری از روش های غیر جراحی برای زاویه دار کردن فک می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد دارند تغییرات موقتی بر روی ظاهر فک خود ایجاد کنند. روش های غیر جراحی زاویه سازی صورت شامل موارد مختلفی است که از میان آن ها می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • تزریق ژل
  • تزریق چربی

تزریق فیلر برای زاویه دار کردن فک

زاویه سازی صورت با تزریق ژل

تزریق ژل یکی از بهترین و راحت ترین روش های ترمیمی و زیبایی صورت می باشد. مهم ترین نکته ای که در مورد تزریق ژل وجود دارد، این است که باید از ژل مناسب و با کیفیت استفاده شود تا از بروز عوارضی مانند حساسیت جلوگیری گردد. همچنین اگر برای انجام این روش، مقدار زیادی ژل مورد نیاز باشد، هزینه تزریق ژل بیشتر خواهد بود.

زاویه سازی صورت با تزریق چربی

در این روش، تزریق چربی استخراج شده از ناحیه شکم، پهلو ها، ران ها و باسن فرد به نواحی مختلف صورت، باعث افزایش برجستگی های صورت و در نتیجه بهبود ظاهر وی می گردد. مزیت بهره گیری از فیلر های چربی نسبت به فیلر های ژل این است که این چربی ها از بدن خود فرد به دست می آیند و در نتیجه درمورد حساسیت زایی آن ها نگرانی وجود ندارد. نکته ای که ذکر آن در این بخش خالی از لطف نیست، آن است که حدود 60 درصد چربی تزریقی در هر مرحله جذب شده و از بین می رود. بدین ترتیب فقط بین 30 تا 40 درصد از این چربی پیوند می خورد و باقی می ماند.

جراحی زاویه بندی صورت

در روش جراحی برای ایجاد زاویه های مناسب بر روی صورت، از پروتز ها استفاده می شود. همان طور که می دانید، این روش دائمی است. افرادی که از زاویه سازی برای فک خود اطمینان کافی ندارند، بهتر است که از روش های موقتی مانند تزریق ژل و یا تزریق چربی در این راستا کمک بگیرند. جراح پلاستیک می تواند برای زاویه دار کردن صورت به روش جراحی از انواع مختلفی از پروتزها بهره بگیرد. پروتز هایی مانند:

زاویه فک آنجلینا جولی

زاویه فک آنجلینا جولی، یکی از بازیگران هالیوود

پروتز فک

در این روش، جراح پلاستیک با استفاده از پروتز های مختلف می تواند حالت فک و صورت شما را به طور کلی تغییر دهد. به طور کلی، از پروتز ها برای بهبود ظاهر فک افراد استفاده می شود. در بسیاری از موارد، بهره گیری از این پروتز ها جنبه ی درمانی دارد. اما در اکثر اوقات برای مقاصد زیبایی از این روش بهره برده می شود. پرسش بیشتر اشخاصی که قصد دارند جراحی فک انجام دهند، این است که کدام نوع پروتز برای انجام این جراحی بهتر است.

باید بدانید که:

پروتز فک با توجه به شکل و حالت صورت شما و همچنین تغییری که مد نظر دارید بر روی ظاهر شما ایجاد گردد، انتخاب می شود.

سخن پایانی

انتخاب هر یک از روش های جراحی و غیر جراحی برای تغییر حالت فک، باید پس از مشورت با جراح پلاستیک انجام گیرد. شما می توانید برای بهره مندی از خدمات متنوع و مطابق با دانش روز دنیا در زمینه زاویه سازی صورت، با دکتر علیرضا بخشایی کیا ، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران ارتباط برقرار کنید.

اینستاگرام دکتر علیرضا بخشایی کیا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکتر علیرضا بخشایی کیا

دکتر علیرضا بخشایی کیا، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران رتبه برتر بورد تخصصی جراحی عمومی سال 1386 رتبه برتر بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک در سال 1390 عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات مرتبط

هزینه تزریق چربی به صورت

هزینه تزریق چربی به صورت

هزینه تزریق چربی به صورت، بستگی به عوامل متعددی دارد که میزان قیمت قابل پرداخت را تعیین می کند. پیچیدگی، زمان مورد نیاز و تکنیک های مورد استفاده تعدادی از عواملی هستند...

هزینه پروتز گونه در سال 1402 چقدر است؟

هزینه پروتز گونه در سال 1402 چقدر است؟

قبل از اینکه هر شخصی اقدام به تزریق پروتز گونه کند، سوالات زیادی در زمینه هزینه پروتز گونه و بهترین پزشک برای پروتز گونه در ذهنش مطرح می شود. در این مقاله از سایت دکتر...

نحوه لیفت صورت

نحوه لیفت صورت

لیفت صورت ازجراحی های زیبایی می باشد، این جراحی جهت کاهش علایم پیری پوست و شل شدن پوست می باشد. در جراحی لیفت علاوه بر رفع شل شدگی پوست، چین و چروک نیز برطرف می شود. در...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *