دکتر علیرضا بخشایی کیا / جراحی بینی / جراحی بینی فانتزی (عروسکی)
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

جراحی بینی فانتزی (عروسکی)

عمل بینی فانتزی یکی از مدل های جراحی بینی می باشد که بیشتر طرفداران آن زنان هستند. ویژگی های خاص این مدل شامل قوس روی بینی، سوراخ های بسیار کوچک و سربالا بودن نوک بینی می باشد. در این نوع جراحی، فرم بینی دیگر حالت طبیعی ندارد و به صورت عروسکی خواهد بود. اگر جراحی بینی فانتزی به صورت اصولی و توسط بهترین جراح بینی فانتزی انجام نگیرد، ممکن است مشکلات تنفسی برای افراد به وجود آید. برای آشنایی بیشتر با جراحی بینی فانتزی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جراحی-بینی-عروسکی
جراحی-بینی-فانتزی

جراحی بینی فانتزی چیست؟

عمل بینی فانتزی به عمل بینی گفته می شود که موجب ایجاد انحنای قابل مشاهده بر روی پل می شود. رینوپلاستی باز یا بسته تکنیک هایی هستند که دکتر علیرضا بخشایی کیا بهترین متخصص جراحی بینی در تهران برای عمل های زیبایی خود استفاده میکند.

ویژگی های بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی دارای ویژگی هایی است که در ادامه این مطلب به آن پرداخته ایم:

  • یک تیغه باریک دارد.
  • سوراخ های بینی کوچک هستند.
  • نوک بینی بلد شده
  • قوس بینی بریده شده و قابل مشاهده روی پل است.

با تفاوت های رایج جراحی بینی فانتزی و طبیعی آشنا شوید.

مهم ترین تفاوت، زاویه بین بینی و لب بالا است، که در بینی فانتزی به 105 درجه و در بینی طبیعی به حدود 90 درجه می رسد. به همین دلیل است که نوک بینی در جراحی بلند است، اما در عمل بینی طبیعی زیاد خم نمی شود.

نکاتی درباره جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی راهکاری است که می تواند زیبایی بالایی را در دستان متخصصی ایجاد کند که به دنبال دستیابی به بهترین نتیجه با ترکیب دانش تخصصی، مهارت های جراحی و بالاترین سطح بینی های زیبایی است. هنگامی که نوبت به بهترین نتایج برای نامزدهای جراحی بینی فانتزی می رسد، یک متخصص ماهر همه ابعاد نوع و ساختار بینی را برای مدیریت بدشکلی های رایج بینی فانتزی و تغییر دادن بینی شما به گونه ای در نظر میگیرد که اجزای صورت شما را در نسبت های متعادل قرار داده و ایجاد کند. اثراتی که کل صورت را بهبود می بخشد و عملکرد آن را نیز بهبود می بخشد.

اصرار برای کاهش اندازه بینی یا بلند کردن بیش از حد نوک بینی برای بیماران ایده خوبی نیست. به جراح خود اعتماد کنید تا نوع عمل بینی را انجام دهد که تمام جنبه های بینی را مورد توجه قرار دهد تا به شما کمک کند تا تعادل صورتتان حفظ شود. افرادی که به دنبال بینی فانتزی هستند، نیاز به داشتن غضروف و بافت قوی و پوست نازک در بینی خود دارند. در واقع بینی های استخوانی بیشتر ساختارهایی دارند که برای عمل بینی فانتزی مناسب است.

دستورالعمل های قبل از جراحی بینی فانتزی

قبل از عمل بینی فانتزی باید چند مورد را مورد بررسی قرار دهید:

  • برای جلوگیری از افزایش خونریزی در حین عمل، مصرف داروهایی مانند آسپرین را قطع کنید.
  • تقریبا 10 ساعت قبل از عمل نه چیزی بخورید نه بنوشید.
  • در روز عمل، بهتر است از یک ساعت قبل در بیمارستان باشید.
  • همه مدارکی را که نیاز دارید با خود ببرید.

مراقبت هایی در خانه باید از خود بکنید، چیست؟

مراقبت های لازم جهت حفاظت از خود و برای بهبودی سریع تر شامل:

  • در هفته های اول رژیم غذایی سبکی داشته باشید.
  • در زمان استراحت سر خود را با د بالش خم نکنید و بالا نیاورید.
  • از کمپرس گرم و سرد جهت بهبودی تورم استفاده کنید.
  • سعی کنید تا دو ماه عینک نزنید.
  • از مصرف نمک و ادویه بعد از جراحی زیبایی بینی فانتزی خودداری کنید.
  • حداقل برای دو هفته کشیدن سیگار را کنار بگذارید
عمل-بینی-فانتزی
عمل-بینی-عروسکی

بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی در تهران

تکنیک های جراحی بینی فانتزی

رینوپلاستی به عنوان روشی برای تغییر ناهنجاری های بینی می تواند با دو روش باز و بسته انجام شود که جراح پلاستیک شما درباره آن توضیح می دهد که مناسب با نیاز ها و آنچه از نظر فنی در داخل بینی انجام می شود، ضروری است.

تکنیک باز دید بهتری از ساختارهای داخلی ایجاد می کند و انجام تغییرات دقیق برای جراح آسان تر خواهد بود. در روش بسته هیچ برش خارجی در این نوع عمل وجود ندارد و بینی فقط از طریق سوراخ های بینی تغییر شکل می دهد. بنابراین، تورم کمتری پس از عمل تجربه می شود و با بهبودی سریع تر، احتمال عفونت کاهش می یابد.

چرا جراحی بینی فانتزی حساس است؟

تمام اجزای صورت باید با هم هماهنگی داشته باشند در صورتی که فرد بینی خود را بیش از حد کوچک کند، ممکن است با سایر اجزای صورت هماهنگی نداشته باشد. در نتیجه عدم هماهنگی نه تنها موجب زیبایی فرد نمی شود بلکه از زیبایی او نیز می کاهد. به طور مثال بینی فانتزی به هیچ عنوان برای افرادی که دارای صورت بزرگی هستند، مناسب نیست.

بسیاری از افراد فکر می کنند که جراحی بینی فانتزی برای بینی های گوشتی نیز مناسب نیست زیرا ضخامت پوست بینی های گوشتی زیاد بوده و هچنین غضروف ضعیفی نیز دارند. نتیجه به دست آمده در بینی گوشتی برای افراد رضایت بخش نخواهد بود و به همین دلیل ممکن است به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشند.

تفکر بالا غلط است. چرا که همه چیز در این زمینه به مهارت و تجربه جراح انتخابی بستگی دارد و این شخص جراح است که می تواند به کمک اقدام مناسب خود بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند.

ترمیم بینی فانتزی

جراحی ترمیمی بینی فانتزی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت زیرا در جراحی اولیه، بینی به اندازه زیادی تراشیده شده است و این موضوع می تواند شرایط را برای پزشک دشوار کند.

زاویه بینی و لب در بینی های فانتزی 100 تا 105 است در صورتی که زوایه طبیعی بینی و لب در حالت نرمال 90 تا 95 می باشد. اگر این زاویه در بینی های فانتزی بیشتر شود نه تنها موجب زیبایی افراد نمی شود بلکه زیبایی افراد را نیز از بین خواهد برد.

کاندید مناسب جراحی بینی فانتزی

  • افرادی که دارای صورتی کوچک و ظریف هستند
  • افرادی که استخوان و غضروف بینی آن ها از استحکام کافی برخوردار است و جراحی بینی استخوانی فانتزی انجام خواهند داد. در افرادی که بینی گوشتی دارند، جراح ابتدا به تقویت اسکلت بینی به کمک روش هایی مانند پیوند غضروف به بینی و … می پردازد تا بتواند نتیجه مناسبی از جراحی بینی گوشتی با مدل فانتزی را برای شما به ارمغان آورد.
  • کسانی که پوست بینی آن ها نازک است. البته بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی هستند، برای حصول نتیجه خوب از عمل بینی گوشتی فانتزی، جراح پوست بینی را به روش های مختلف نازک می کند.

جراحی بینی فانتزی گزینه ی مناسبی برای افرادی که دارای صورت بزرگی می باشد، نخواهد بود. زیرا این نوع بینی با سایر اجزای صورت هماهنگ نخواهد بود و این عدم هماهنگی از نظر زیبایی شناسی مورد تایید نیست.

مزایای جراحی بینی فانتزی

در صورتی که افراد شرایط لازم برای جراحی بینی فانتزی را داشته و بینی پس از جراحی متناسب با صورت فرد باشد می تواند گزینه ی خوبی برای افراد باشد زیرا این مدل بینی ظرافت بیشتری نسبت به بینی طبیعی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: رینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

نتیجه گیری

جراحی بینی فانتزی، یک عمل زیبایی است که هدف آن بهبود ظاهر بینی است. این شامل تغییر شکل و تغییر اندازه بینی برای دستیابی به نمای زیبایی شناختی زیباتر و متعادل تر است.

سوالات متداول

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکتر علیرضا بخشایی کیا

دکتر علیرضا بخشایی کیا، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران رتبه برتر بورد تخصصی جراحی عمومی سال 1386 رتبه برتر بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک در سال 1390 عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

مقالات مرتبط

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب عمل بینی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچند که در بسیاری از موارد، مناسب‌ترین سن برای جراحی بینی پس از رشد کامل استخوان‌ها و غضروف‌های بینی است....

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

عمل انحراف بینی یک روش جراحی ست که برای اصلاح شکل و ساختار بینی استفاده می‌شود. انحراف بینی به علت عوامل وراثتی، ضربه، عفونت یا تغییرات توسعه‌ای در بینی ایجاد شود. این...

عمل بینی استخوانی + نحوه انجام جراحی

عمل بینی استخوانی + نحوه انجام جراحی

عمل بینی استخوانی، یک روش جراحی است که برای تغییر شکل و اصلاح بینی با استفاده از جراحی در بخش‌های استخوانی بینی انجام می‌شود. این عمل برای بهبود عملکرد تنفسی و اصلاح...

تزریق کورتون به بینی درد دارد؟

تزریق کورتون به بینی درد دارد؟

تزریق کورتون به بینی بعد از جراحی یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای از بین بردن تورم بینی است. خوب است بدانید که تزریق کورتون بیش تر برای دماغ های گوشتی انجام می...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *